دانلود

دانلود رایگان نرم افزار،بازی,کتاب,آموزش،فیلم, نرم افزار و بازی های موبایل

دانلود

دانلود رایگان نرم افزار،بازی,کتاب,آموزش،فیلم, نرم افزار و بازی های موبایل

  • ۰
  • ۰

طرز تهیه همبرگر ، طرز تهیه همبرگر مخصوص و خوشمزه

طرز تهیه همبرگر مخصوص

مواد لازم

گوشت چرخ کرده با چربی 20 درصد 500 گرم
آرد سوخاری مقدار لازم
تخم مرغ 1 عدد
پیاز 1 عدد
سیر 2 عدد
نمک و فلفل سیاه مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر مخصوص

ابتدا گوشت را خوب پهن کنید. سپس تخم مرغ ، سیر و پیاز ( ریز رنده کنید و اب ان را بگیرید ) و نمک و فلفل را در مرکز گوشت پهن شده بریزید و اطراف گوشت را به طرف مرکز جمع کنید و شروع به ورز دادن گوشت نمائید.

گوشت را با دستان خود ورز دهید تا بافت بهتری داشته باشید ، تا جایی ورز دهید که احساس کنید مواد بخوبی با یکدیگر ترکیب شده اند ، بار دیگر گوشت را پهن کنید و آرد سوخاری را روی گوشت پهن شده بریزید ، مقدار آرد سوخاری بسته به نوع آرد متفاوت میباشد.

برای بدست اوردن مقدار دقیق ارد سوخاری باید پس از پاشیدن مقداری ارد گوشت را چند دقیقه ورز دهید ، اگر پس از این مدت مشاهده کردید که گوشت بافت نرم و ابدار و در عین حال خوبی دارد پس ارد شما کافی بوده است ، اگر گوشت کمی شل و بد فرم بود میتوانید مقداری دیگر آرد سوخاری به ان اضافه کنید اما مراقب باشید که زیاد آرد نریزید تا گوشت پس از پخت خشک نشود.

گوشت اماده شده را به قسمت های دلخواه تقسیم کنید و هر قسمت را به شکل یک دایره  ای در اورید ، دایره های اماده همبرگر را روی کاغذ روغنی یا کیسه فریزر قرار داده و برای یک ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس داخل ماهیتابه سرخ یا روی کباب پز کباب کنید.

نکته :

میتوانید همبرگرها را بصورتی که گفته شد درون فریز منجمد نموده و در موقع لزوم از انها استفاده کنید ، برای سرو میتوانید از پنیر ، کاهو ، کلم ، گوجه ، خیار شور و … استفاده کنید.

برای : 6 نفر
حاضر است در : 120 دقیقه

طرز تهیه همبرگر با سویا

مواد لازم

گوشت کوبیده 250 گرم
سویا خشک نصف لیوان
سیب زمینی 1 عدد
سیر 2-3 حبه
پیاز 1 عدد
آرد نخودچی 1 قاشق
آویشن 1 قاشق
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه همبرگر با سویا

سویا را 30 دقیقه در آب یا شیر قرار دهید. سپس خوب آبکشی کنید و با فشار دست آب اضافی اش را بگیرید و به همراه گوشت 2 بار چرخ کنید.

در دور دوم چرخ کردن سیر ، پیاز و سیب زمینی را نیز با آن چرخ نمائید ، در پایان آرد نخودچی ، آویشن ، نمک و فلفل را به آن افزوده و به صورت گرد در اورده و در روغن سرخ کنید یا کباب نمائید.

پس از آماده شدن همبرگر آن را با نان همبرگر ، سالاد ، سیب زمینی و سس قرمز یا سفید سرو نمائید. البته مواد همراه همبرگر بر حسب سلیقه افراد متفاوت میباشد.

توجه :

بدلیل چرخ کردن نیازی به ورز دادن گوشت نیست. استفاده از آویشن نیز به دلخواه میباشد ، بجای ارد نخودچی از آرد سفید هم میتوانید استفاده کنید.

حاضر است در : 30 دقیقه

طرز تهیه همبرگر

طرز تهیه همبرگر مک دونالد

همبرگرهای مک‌دونالد یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین انواع همبرگر است.

تهیه همبرگر خانگی یکی از سالم‌ترین و لذت‌بخش‌ ترین فست‌فودها در منزل است. برای این منظور کافی است به چند نکته توجه کنید.

نکته قابل توجه برای تهیه همبرگر خانگی این است که زمان ترکیب مواد از مخلوط کردن هر یک از مواد لازم برای تهیه همبرگر به طور جداگانه خودداری کنید و تنها زمانی که کلیه مواد را به گوشت اضافه کردید مواد را به آرامی با یکدیگر مخلوط نمایید.

همچنین اگر به دنبال یک همبرگر رژیمی هستید، می‌توانید زرده تخم مرغ و آرد سوخاری را از دستور حذف کنید و یا به مقدار کمتری استفاده نمایید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است پس از ترکیب مواد و قالب زدن مواد را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید، سپس برای سرخ کردن آن اقدام نمایید. لایه‌های همبرگر را بوسیله نایلون و یا کاغذ‌روغنی از هم جدا کنید.

مواد لازم

گوشت چرخ‌شده
500 گرم

پیاز قرمز
1/4 پیمانه

زرده تخم مرغ
2 عدد

آرد سوخاری
1/4 تا 1/2 پیمانه

سس کچاپ
1 قاشق غذاخوری

سس خردل
1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه
به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر خانگی به روش مک دونالد

ابتدا 2 عدد زرده تخم مرغ را به گوشت اضافه کنید. گوشت مورد استفاده در این دستور گوشت گوساله بدون چربی می‌باشد.

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و به گوشت اضافه کنید.

سس کچاپ را بیفزایید.

یک قاشق غذاخوری سس خردل را اضافه کنید. در صورت تمایل از مقداری پودر سیر نیز استفاده نمایید.

در این مرحله آرد سوخاری را بسته به ذائقه خود بین 1/4 تا 1/2 به مخلوط اضافه کنید. از مخلوط کردن تک تک مواد بپرهیزید.

نمک و فلفل را به مقدار لازم بسته به ذائقه خود اضافه کنید.

کلیه مواد را با یکدیگر به آرامی ترکیب کنید.

پس از آماده سازی مواد گوشتی، مواد را به 6 تا 8 قسمت مساوی تقسیم نمایید و به کمک رینگ و یا درب شیشه قالب بزنید. توجه داشته باشید اگر از درب ظروف برای قالب زدن استفاده می‌کنید می‌بایست کف آن را با کیسه پلاستیکی بپوشانید تا هنگام خارج کردن مواد، شکل ظاهری آن از بین نرود. همچنین توصیه می‌شود وسط گوشت را خالی کنید تا زمان سرخ کردن به طور یکنواخت سرخ شوند.

در این مرحله بهتر است گوشت‌های قالب زده را به مدت یک ساعت درون یخچال استراحت دهید و سپس اقدام به سرخ کردن آن نمایید.

  • ۹۵/۰۶/۰۶
  • امین تهرانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی